Bucharest

"De la Haydn la Enescu – o distanţă stilistică enormă, pe care cvartetul american (Chicago, 1946) a parcurso degajat ca şi cum ar fi fost lucrul cel mai fi resc cu putinţă. Desigur, componenţa nu mai este cea de la origini dar nivelul artistic s-a păstrat. Este o formaţie de mare clasă care cântă cu rafinament dar în acelaşi timp cu o naturaleţe desăvârşită, fără urmă de pedanterie sau didacticism...Dar piatra de încercare a programului a fost Cvintetul cu pian op. 29 de Enescu. Mă întrebam dacă vor putea oare patru instrumentişti veniţi din occident să găsească sunetul, frazarea specific enesciene, pentru care nici o şcoală germană, franceză, anglo-saxonă etc. nu i-ar fi putut pregăti...Ei bine, pot spune că surpriza a fost de proporţii. De sub arcuşul primului violonist ieşeau acele sunete insinuante, atât de bine-cunoscute nouă, care-şi modifică uşor intensitatea pe parcurs în cel mai autentic stil enescian. Vibrato-ul cald, câţiva portamenti de abia perceptibili – atât cât să îndulcească salturile mai mari – completau o manieră de cânt pe care instrumentiştii noştri şi-o însuşesc de pe băncile şcolii dar pe care este uluitor s-o întâlneşti la un străin – şi încă realizată la superlativ!...Se înţelege că Evans şi-a instruit şi colegii de cvartet în acelaşi spirit, chiar dacă nu i-a adus poate la acelaşi nivel. Toţi au cântat însă cu multă dăruire şi – cel mai important! – au înţeles acel filon cantabil al muzicii lui Enescu şi astfel au scos minunat în evidenţă motivele ciclice care traversează lucrarea; pentru ca în final, în momentul suprem de acumulare tematică, să realizeze împreună o creştere cu adevărat grandioasă. A fost un concert de o calitate excepţională, încărcat de emoţie artistică, susţinut de nişte muzicieni desăvârşiţi şi în acelaşi timp comunicativi."
(Alice Movradin, Muzica.Jurnalul, 19 septembrie 2011)
Full Review

Archive of all concerts and programmes since 2001.